Groenhart Magazine

16 L eerlingen van deze MBO niveau 4 opleiding kunnen rekenen op tal van erkende leerbe- drijven voor het doorlopen van een stage van 8-10 maanden. Tijmen: ‘Mijn vader wees me op de Groen- hart vestiging in Heerhugowaard, maar daar was op dat moment geen plaats. Zo kwam ik in Schagen te- recht. Tijdens de stage kwamen veel facetten van de opleiding aan bod: van goederen- en voorraadbeheer tot het uitvoeren van logistieke- en verkooptaken.’ Collega Dion ging de uitdaging aan als vestigingslei- der in Alkmaar: ‘Hij vroeg mij of ik daar mee wilde draaien. Deze vestiging is een stuk groter en inmid- dels werk ik er alweer een paar maanden met veel plezier. Ik houd van de commerciële kant van mijn werk: het adviseren van klanten, het uitzoeken van specifieke vragen en het verkopen van producten. Daarnaast controleren we de vracht, ruimen we die op en hebben we in coronatijd extra veel schoon- maakwerk. We zorgen dat de winkel altijd goed verzorgd is. Niet alleen onze kennis en service zijn be- langrijk, de klant moet zich bij ons ook thuis voelen.’ Kennis van de branche had Tijmen bij aanvang van zijn stage niet: ‘Die kennis is stukje bij beetje geko- men en ik leer nog elke dag bij. Daarbij kan ik altijd rekenen op de hulp van mijn collega’s. Vooral de workshops met nieuwe machines, gegeven door onze leveranciers, vind ik erg leuk en leerzaam. Ik wil me ook nog meer verdiepen in de verschillende specifi- caties van alle machines. Hoe meer kennis ik heb, des te beter ik klanten van dienst kan zijn!’ Tijmen Vinke (20) koos voor de opleiding Vestigingsmanager Groothandel en doorliep zijn stage bij de Groenhart vestiging in Schagen. Na voltooiing van zijn opleiding is hij sinds mei als fulltime verkoopmedewerker aan de slag in de vestiging in Alkmaar. NIET ALLEEN ONZE KENNIS EN SERVICE IS BELANGRIJK, DE KLANT MOET ZICH BIJ ONS OOK THUIS VOELEN. VAN STAGIAIR...

RkJQdWJsaXNoZXIy NDMyNjQ=