Groenhart Magazine

56 Naam: Pieter Zegers Functie: assistent hoofd magazijn Aantal jaar in dienst: 10 jaar, waarvan nu 1 jaar in deze functie I n het distributiecentrum zijn we verant- woordelijk voor zowel de inkomende als de uitgaande goederenstroom. Dat is elke dag een uitdaging. Aan de inkomende kant werkt een team om de goederen te con- troleren, de artikelen in te boeken en uit te pakken. Goederen die door klanten besteld zijn worden direct doorgestuurd naar de inpakafdeling. De uitgaande goederen worden twee keer per dag door een team van 15 man klaargezet. Het zogenaamde orderpic- ken gebeurt op basis van picklijsten. We verzamelen de artikelen, verpakken ze en vervolgens gaan ze mee op transport. Dat gebeurt 2x per dag. In de ochtend van 7-12 uur en in de middag van 13-16 uur rijden we een vaste route door Noord-Hol- land met onze dubbeldienst. In Alkmaar hebben we een overslagpunt waar de goederen verdeeld worden over kleinere busjes die ze vervolgens naar de klanten toebrengen. Zo kunnen we onze klanten tweemaal daags bevoorraden. Er is een uitzondering voor alles ten zuiden van het IJ. De Amsterdamroute rijden we alleen in de vroege ochtend. De routes plannen mijn collega Rico Kok en ik nauwkeurig in met behulp van ritplanning software en er is regelmatig overleg met Eric Dekker, het hoofd van het distributiecentrum. Ervoor zorgen dat de goederen zo snel en compleet mogelijk bij onze klanten terecht- komen is een hele dagtaak en soms ook wel stressvol. Het nieuweWarehouse Manage- ment Systeem gaat ons in de toekomst zeker helpen om het werk efficiënter te kunnen doen. Ik ben daar heel benieuwd naar. Naam: Patricia Kersloot Afdeling : Administratie Aantal jaar in dienst: 21 jaar in diverse administratieve functies T oen ik hier net begon, waren er drie vestigingen en werkte ik parttime op de administratie ter ondersteuning van diverse werkzaamheden. Door de groei van het bedrijf kreeg ik een eigen verantwoordelijkheid en sindsdien verzorg ik, samen met mijn collega Monique, de gehele crediteurenadministratie. In de loop der jaren is daar veel in veran- derd. Vroegen hadden we wel 30 mappen met papieren facturen en pakbonnen per jaar. Nu zijn dat er nog maar 5, want de rest is digitaal. Dat maakt ook de afhandeling ervan een stuk eenvoudiger. Al blijft het nog wel eens puzzelen, want soms komt een factuur niet overeen met de afspraken of met de ingeboekte producten. We hebben dan ook regelmatig contact met magazijn en inkoop of met leveranciers. We verwach- ten wel dat we, als het Warehouse Manage- ment Systeem is uitgerold, nog efficiënter kunnen werken. Voor mij is geen dag hetzelfde. De uitda- ging is al het werk af te krijgen en ondui- delijkheden op te lossen. Daar haal ik veel voldoening uit. Nu we verhuisd zijn naar het nieuwe pand is ons kantoor ruimtelijker ingedeeld en heerlijk licht. Hoewel onze omgeving is gewijzigd, is de vertrouwde sfeer onveranderd. ACHTER DE SCHERMEN

RkJQdWJsaXNoZXIy NDMyNjQ=