Groenhart Magazine

via de glazen vouwpui te betrekken bij de kantine en wordt daarmee een echte ontmoetingsplek. De pergola constructie is zo stevig gebouwd dat het in de toekomst eventueel tot extra kantoorruimte kan worden verbouwd.’ DUURZAAMHEID Het pand behaalt een hoge score als het gaat om milieuprestaties. Chanan: ‘We hebben waar mogelijk voor duurzame oplossingen gekozen. Het regenwater bijvoorbeeld, gaat niet het riool in, maar wordt op het oppervlaktewater geloosd. De gevelbekleding is na sloop 100% herbruikbaar en de dakbedekking blijft zeker 50 jaar goed. Die is van een lichte kleur, gunstig voor de warmtebelasting in het pand. Zo is er minder koeling nodig. Tot slot komt er ook nog 2000m² aan zonnepanelen op het dak.’ VEILIGHEID Onderhuids is het pand voorzien van verschillende snufjes: ‘Vanwege het assortiment is brandveiligheid een belangrijk punt van aandacht geweest in het ontwerp. Brandscheidende muren tussen kantoor en magazijn houden de brand twee uur tegen. De vide tussen winkel en kantoor is helemaal open, maar zo- dra er een rookmelding is, komt er een wand uit het plafond om de winkel van de kantoren te scheiden.’ EYECATCHER Nog niet voltooid is de eyecatcher op de zijgevel: ‘Als je het bedrijventerrein oprijdt is het de bedoeling dat het logo van Groenhart subtiel zichtbaar is. Dat logo komt bijna over de volle lengte van het gebouw, maar is vooral en profile zichtbaar, doordat er gewerkt wordt met subtiele verticale streepjes die onder een bepaalde hoek samenvallen tot het beeldmerk.’ Chanan kijkt tevreden terug op het project: ‘Ik heb met veel plezier aan het ontwerp van dit pand ge- werkt. In goed overleg met Jurjen Groenhart en Ben Kok van Groenhart, Marco Hijstee van Gemeente Purmerend, EdwinWaelput van Tempas Bouw- management en Ton Stavenuiter van Stabo hebben we, binnen budget, dit prachtige resultaat behaald.’ HET DAKTERRAS IS VIA DE KANTINE TE BETREDEN EN WORDT DAARMEE EEN ECHTE ONTMOETINGSPLEK.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDMyNjQ=